Kljub zahtevam strank in zaposlenih je manj kot četrtina podjetij v letu 2020 med prvimi tremi prioritetami izpostavila trajnost in družbena vprašanja – vendar so pričakovanja po Covidu spodbudna

Epsonovo novo poročilo o indeksu trajnosti

Kljub zahtevam strank in zaposlenih je manj kot četrtina podjetij v letu 2020 med prvimi tremi prioritetami izpostavila trajnost in družbena vprašanja – vendar so pričakovanja po Covidu spodbudna

• Epsonovo novo indeksno poročilo pojasnjuje pričakovanja glede trajnosti med in po pandemiji Covid in njen vpliv na poslovanje.

• Poročilo razkriva spreminjajoče se prioritete, razdeljene deležnike ter različne generacijske in regionalne gonilne dejavnike.

Novo indeksno poročilo, ki ga je predstavil Epson, preučeuje spreminjajoče se prioritete in pričakovanja glede trajnosti in družbenih vprašanj, zdaj ter po pandemiji Covid. Namen poročila ni le prepoznavanje dejanj podjetij, temveč tudi priložnosti in groženj, ki izhajajo iz pričakovanj njihovih strank in zaposlenih. Upoštevani so bili tudi demografski in območni odkloni.

Poročilo vključuje ugotovitve raziskav, ki so se izvajale v poletnih mesecih pandemije Covid, v katerih so več kot 4000 anketirancev iz vse Evrope in Bližnjega vzhoda povprašali o njihovih dejanjih in odnosu do trajnosti [1]. Temu je sledila vrsta pogovorov, ki so potekali v zadnjem četrtletju leta 2020, da bi preverili ugotovitve teh raziskav. 

 

[1] Raziskavo je v imenu podjetja Epson izvedlo podjetje B2B International, junija 2020

 

»Za Epson je trajnost že dolgo temelj poslovanja, tako pri zasnovi in proizvodnji izdelkov, ki jih izdelujemo, kot pri našem ravnanju in poslovanju. Verjamemo, da nismo edini, ki si prizadevamo za bolj trajnostni pristop do poslovanja, a pandemija je spremenila številne prioritete,« je povedal Darren Phelps, podpredsednik družbe Epson Europe. 

»Želeli smo se naučiti in se prilagoditi našim partnerjem in potrošnikom, da bi ugotovili, kje se lahko tehnologija uskladi in podpre načrte za bolj trajnostno in ekonomsko izvedljivo prihodnost. To poročilo razkriva zbrane poglede na trenutne in načrtovane ukrepe ter pričakovanja deležnikov, ki lahko vplivajo na poslovni uspeh.«

Ključne ugotovitve:

  • Med krizo Covid je manj kot četrtina evropskih in bližnjevzhodnih podjetij med svoje prednostne naloge postavila trajnostna in družbena vprašanja.
  • To je bilo v nasprotju z mnenjem splošnega prebivalstva, saj je 71 % ljudi (tako stranke kot zaposleni) okoljska in družbena vprašanja označilo za pomembna.
  • 83 % vprašanih pa je izjavilo, da se jim skrb za okolje in družbena vprašanja zdijo pomembni, ko se odločajo za nakup izdelkov in storitev.
  • Zaposleni, ki delajo v pisarni in od doma, so mnenja, da morajo okoljski dejavniki imeti ključno vlogo pri izdelkih, ki jih uporabljajo za delo (70 % vprašanih je odgovorilo, da morajo biti tehnološki izdelki za delo od doma trajni, energijsko učinkoviti in da morajo prispevati k zmanjševanju odpadkov).
  • 81 % zaposlenih je razkrilo, da se jim zdi pomembno, da njihov delodajalec podpira družbena in okoljska vprašanja.
  • Nosilci odločitev na področju IT so vodilni na področju pozitivnega okoljskega načrtovanja za prihodnost. To bo brez dvoma v pomoč podjetjem, ki želijo dati prednost omenjenim vprašanjem po pandemiji Covid in svoje poslovanje bolje uskladiti s pričakovanji kupcev in zaposlenih.
  • Območne in generacijske razlike so očitne, toda večina anketirancev se strinja, da trajnostno in družbeno delovanje prinaša poslovne prednosti.

 

Dodatne podrobnosti:

Položaj trajnostnosti – zdaj in po pandemiji Covid

Razumljivo je, da so morala podjetja zaradi pritiskov, ki jih je prinesla pandemija Covid, znova določiti svoje prioritete. Žal pa so bila pri tem trajnostna in družbena vprašanja odmaknjena na stranski tir, saj je 76 % vprašanih potrdilo, da jih ne štejejo med prve tri poslovne prioritete. Bolj pozitivna so pričakovanja, da bodo po koncu krize ta vprašanja znova v ospredju, saj je kar 65 % vprašanih mnenja, da bodo trajnostna in družbena vprašanja postala pomembnejša po koncu pandemije Covid.

 

Trajnost in stroškovna učinkovitost sta na področju pisarniških tehnologij lahko močno povezani. Vendar se te rešitve pogosto spregledajo zaradi makro trendov, kot so vetrne turbine in sončni kolektorji, zaradi katerih številni menijo, da je trajnost težko dostopna in draga.

 

Odločevalce na področju IT bi lahko označili za prvake na področju trajnosti.

Odločevalci na področju IT so vodilni v pozitivnem načrtovanju prihodnosti in 79 % jih pričakuje, da bodo okoljska in družbena vprašanja postala bolj pomembna po pandemiji Covid.  To lahko pojasnimo z dejstvom, da imajo ti ljudje boljši vpogled in boljše znanje o preprostih tehnoloških rešitvah in so zato v boljšem položaju, da te rešitve izvajajo in spremljajo njihov vpliv.

 

»Vemo, da tehnologija brizgalnih tiskalnikov prinaša veliko več prednosti za okolje kot pa laserski tiskalniki, zato že več let poudarjamo prednosti menjave,« pravi Darren Phelps. »Če bi vse laserske tiskalnike v Evropi zamenjali z Epsonovimi poslovnimi brizgalnimi tiskalniki s tehnologijo tiskanja brez toplote, bi letno prihranili toliko energije, da bi zmanjšali emisije CO2 za 410.000 ton in znižali stroške energije za do 152 milijonov evrov.« [1]

 

[1] Na podlagi Epsonovih izračunov. Metodologija, ki jo je preverila družba TÜV Rheinland na osnovi »Značilne porabe energije«, opredeljene in/ali simulirane v skladu s postopkom preizkusa Energy Star in predstavljene v kWh na leto. Modeli, opredeljeni s sledilnikom IDC HCP za 2. četrtletje 2019 (podatki za obdobje od 1. četrtletja 2015 do 4. četrtletja 2018) in prodani v letu 2018 v podjetjih v EU22, o katerih poroča IDC (»Installed Base by Vertical, 2019Q2«). Primerjalne izračune lahko najdete tukaj: https://www.epson.eu/neop-footnotes

 

Priložnost za trajnostnost

Manj oprijemljive koristi obstajajo tudi za podjetja, ki ostajajo zavezana okoljskim in družbenim prizadevanjem, saj 82 % odločevalcev in 78 % neodločevalcev meni, da lahko ta prizadevanja pomembno vplivajo na poslovno uspešnost. 

  • 44 % vprašanih meni, da vplivajo na dojemanje blagovne znamke.
  • 40 % vprašanih meni, da vplivajo na zvestobo zaposlenih.
  • 38 % vprašanih meni, da vplivajo na storilnost delovne sile.

Poleg tega 86 % tistih poslovnežev, ki se osredotočajo na okoljska in družbena prizadevanja, pričakuje, da se bo njihov poslovni dobiček v naslednjem letu/pet letih povečal.

V vlogi potrošnikov ali strank 83 % vprašanih pravi, da se jim skrb za okolje in družbena vprašanja zdijo pomembni, ko se odločajo za nakup izdelkov in storitev. Ti dejavniki so pomembni za 81 % zaposlenih, ki si želijo, da bi njihov delodajalec ta vprašanja podpiral. Ključni dejavnik pri načrtovanju delovne sile v prihodnosti.

Zaposleni si ne glede na starost želijo, da se več pozornosti namenja opremi (doma in v pisarni).

Kar se tiče izdelkov v rabi, si zaposleni želijo, da bi bila prizadevanja za trajnost usmerjena tudi na to področje, saj jih je 70 % odgovorilo, da morajo biti izdelki narejeni za dolgotrajno, energetsko učinkovito uporabo in/ali prispevati k zmanjšanju količine odpadkov.

Medtem ko so generacijske razlike očitne – več kot 76 % mlajših od 22 let in 71 % starih 23–37 let, pričakuje, da bodo družbena in okoljska vprašanja postala vse pomembnejša po pandemiji Covid, medtem ko je takšnega mnenja le 55 % starih 54 let in več – toda starejša demografska skupina spodbuja zahteve po energetski učinkovitosti, daljši življenjski dobi in zmanjšanju količine odpadkov pri izdelkih.

 

Več informacij in dostop do indeksnega poročila najdete na: xxxx

 

Konec

Opombe uredniku

Preberite več o Epsonovih prizadevanjih za trajnost: https://www.epson.eu/greenreport