Predstavitev učiteljev prihodnosti

Da bi se povečale koristi tehnologije izobraževanja za delovno silo prihodnosti, se vloga učiteljev v učilnici spreminja

Predstavitev učiteljev prihodnosti

Katerega učitelja ste imeli najraje?

Menim, da se večina od nas lahko spomni imen nekaj priljubljenih učiteljev (in nekaj manj priljubljenih). Navdihujoči, avtoritativni, sočutni, zahtevni, zabavni – tudi učitelji so vseh vrst, kot vsi, s katerimi se srečujemo.

Vendar so številna osnovna načela poučevanja ter odnosov med študenti in učitelji ostala prepoznavna od generacije do generacije.

Pri vsem tem gre za spremembe in najnovejše inovacije na področju izobrazbe ne bodo poganjali spreminjajoči se socialni odnosi, temveč moteča tehnologija ter potrebe delovnega mesta prihodnosti.

Bolj dinamično, tehnološko napredno delovno mesto v letu 2025 bo zahtevalo delovno silo, ki sodeluje, je prilagodljiva ter se brez težav prilagaja na nove veščine in vloge. Meta učenje oziroma umetnost samostojnega učenja bo postalo nepogrešljiva veščina.

Na ta način se spreminjata poudarek na učenju in vloga učiteljev.

Učitelj bo imel bolj vlogo stranskega vodje in ne bo več stal pred celotno učilnico

Podjetje Epson je v svoji najnovejši raziskavi glede učinka tehnologije v ključnih panogah 17 vodilnih mislecev prosilo, naj opišejo izobraževalne norme v letu 2025. Te hipoteze so bile nato preizkušene med voditelji in zaposlenimi v ključnih panogah.

Russel Stannard, tehnolog na področju izobraževanja in ustanovitelj spletnega mesta www.teachertrainingvideos.com, je predvidel, da »bo prišlo do premika veščin pri izobraževanju, saj bodo učitelji predavanja vodili bolj s strani in ne pred celotno učilnico«.

70 odstotkov evropske delovne sile se je strinjalo s tem mnenjem in napovedalo, da bodo učitelji v postopku izobraževanja prevzeli vlogo vodilnih študentov. 64 odstotkov vprašanih se je strinjalo, da bo v izobraževalnem sistemu prihodnosti posledično poudarek na uporabi informacij in analitičnih veščin.

Ta premik bodo podpirale številne nove tehnologije, kot so interaktivni projektorji, tiskalniki 3D, razširjena resničnost in sodelovalni roboti, ki bodo omogočile mešanico spletnega učenja ter učenja brez povezave. Primer: razširjena resničnost bo omogočila, da bodo nekateri poskusi pri naravoslovnih predmetih bolj praktični, varnejši in bo zanje potrebno manj časa, tako da bodo lahko vključeni v načrt učne ure.

Po besedah Davida Whitea, vodje digitalnega učenja na umetniški univerzi (University of the Arts) v Londonu, je »poučevanje uporabe tehnologij zastarelo; prihodnost je poučevanje praktičnih veščin in omogočanje tega, da študentje znajo uporabljati različne platforme na medsebojno zamenljiv način«.

Prednosti »stranskega vodje«

Ker bodo učitelji vse manj odgovorni izključno za posredovanje znanja, bodo lahko bolje prevzeli vzporedno vlogo življenjskega učitelja. 72 odstotkov Evropejcev pričakuje, da bo učenje bolj prilagojeno in usmerjeno k posameznikom.

Za izobraževanje se do leta 2025 napoveduje tudi to, da bo postalo bolj dinamično in učinkovito. 71 odstotkov vprašanih se strinja, da bo k temu pripomoglo »mešano učenje«, mešana uporaba sredstev za spletno učenje ter učenje brez spletne povezave.

Pomoč učiteljem, da se prilagodijo novim prioritetam

Naši učitelji so na frontni črti prihajajočega premika v kulturi delovnega mesta.

Da bi lahko pomagali razvijati veščine, ki jih zahteva delovno mesto prihodnosti, bodo morali v naslednjem desetletju današnji učitelji prilagoditi lastne zmogljivosti in pristope. Ta proces ne bo brez izzivov.

Medtem ko 63 odstotkov Evropejcev pozitivno gleda na uvedbo tehnologije, jih 61 odstotkov meni tudi, da učitelji trenutno niso ustrezno usposobljeni, da bi študente poučevali veščine, ki so potrebne za uporabo tehnologije, ki bo v naslednjem desetletju vključena v izobraževalni proces.

V naši raziskavi smo odkrili tudi številne grožnje za kakovost izobraževanja v prihodnosti. Med njimi se je največji delež vprašanih strinjal, da bi financiranje (47 odstotkov), izobraževanje učiteljev (40 odstotkov) in zastarela tehnologija (34 odstotkov) lahko bili dejavniki omejevanja pri prilagajanju šol in učiteljev na nove prioritete pri izobraževanju.

Priljubljeni učitelj prihodnosti

Jasen izsledek naše raziskave je pomembnost sodelovanja učiteljev, izdelovalcev pravilnikov, podjetij, ki proizvajajo tehnologijo, in šol pri omogočanju premostitve z današnjih izobrazbenih norm na norme v letu 2025.

Vendar je videti tudi, da bodo priljubljeni učitelji v prihodnosti tisti, ki bodo lahko govorili jezik meta učenja, mešanega učenja ter ciljev učnih ur po meri.

Spodbudno je, da je 60 odstotkov vprašanih učiteljev nakazalo, da bi bili pripravljeni na ponovno izobraževanje za to vlogo v prihodnosti.

Želite izvedeti več?

Celotno poročilo z vsemi informacijami lahko prenesete tukaj: