Zakaj mislim, da monozukuri ni le umetnost proizvodnje, temveč tudi umetnost za družbo

Strast do tehnologije

Na koncu sedemdesetih let prejšnjega stoletja sem začel delati kot inženir v tiskarski industriji in nikoli si ne bi mislil, da bo Epson postalo podjetje, kakršno je danes: vodilno globalno tehnološko podjetje, ki si želi izboljšati družbo in svet, v katerem živimo. Ljudi preseneča, da je Epson veliko več kot le podjetje, ki izdeluje tiskalnike, in v dobi, v kateri je tehnologija vseprisotna, si želim, da bi ljudje poznali tehnološki napredek, ki ga prinaša Epson. Z našimi originalnimi tehnologijami vstopamo na nova področja in prav ta naravnanost k preizkušanju novih stvari ter želja po odkrivanju neznanega sta potrebni v dobi, v kateri tehnologija postaja sestavni del našega vsakdanjika. Ljudje počasi sprejemajo tehnologijo, ki jim omogoča večjo storilnost na delovnem mestu, vendar se hkrati počutijo vedno bolj odtujeni in se novim tehnologijam upirajo. Vloga proizvajalcev je, da omilimo te strahove ter ustvarimo izdelke, ki pomagajo ljudem reševati njihove težave in jim izboljšujejo življenje. Podjetja morajo vključevati tehnologijo na delovna mesta, kot družba pa moramo sprejeti priložnosti, ki jih ponuja tehnologija.

Pozitivna družbena sila

Vendar moram priznati, da naše podjetje ni bilo vedno tako osredotočeno na stranke, saj smo včasih več pozornosti namenili konkurentom. Po tem, ko sem postal predsednik podjetja, sem si zastavil cilj, da postanemo nepogrešljivo podjetje, ki deluje kot pozitivna družbena sila. Vedno sem spoštoval tradicionalno japonsko miselnost monozukuri(umetnost in znanost proizvodnje), ki nam omogoča, da ostajamo z nogami trdno na tleh in dajemo na trg inovativne izdelke. Imam občutek, da je čas, da se vrnemo k svojim koreninam. Monozukurije bila v središču vsega, kar smo počeli, odkar smo pred 75 leti začeli proizvajati izredno natančne dele ur, in medtem ko številni konkurenti svojo proizvodnjo oddajajo zunanjim izvajalcem, smo mi ponosni na naš vertikalno integriran poslovni model. To pomeni, da ne proizvajamo le svojih izdelkov, temveč pri njihovem načrtovanju in izdelavi upoštevamo potrebe naših strank. Vendar ne gre le za filozofijo, ki je del vsakega Epsonovega izdelka, temveč velja tudi za način našega delovanja. Menim, da se te pozabljene vrednote lahko uporabljajo v današnjem svetu in bodo del jutrišnjega sveta. Medtem ko vstopamo v dobo, v kateri se številni ljudje s strahom sprašujejo, kaj prinaša prihodnost, obstajata dve načeli miselnosti monozukuri, ki sta v sozvočju z današnjo družbo. 

Osredotočenost na stranke

Prvo področje zajema vse v zvezi z »osredotočenostjo na stranko«”. Čeprav je pomembno imeti vizijo (kot posamezniki ali podjetje), mora biti ta realna in izpolnjevati potrebe ljudi. Tak pristop smo večinoma uporabili pri načrtovanju razvoja serije Epsonovih pametnih očal Moverio. Kjer so drugi izdelke prilagajali potrošniku, je podjetje Epson videlo edinstveno priložnost v razvoju izdelka, primernega za potrebe industrije in podjetij. Kljub številnim možnostim razvoja tega izdelka smo upoštevali zahteve naših strank, na primer glede obstojnejše in robustnejše sestave, kamere z večjo kakovostjo in daljše življenjske dobe baterije. Želeli smo ustvariti edinstven izdelek, ki ga zaradi Epsonove tehnologije, vgrajene v njem, nihče ne bi mogel reproducirati. Rezultat je bil izjemno uporaben izdelek, ki beleži uspešno rast na trgu, in model, ki ga bomo ob prilagajanju industrijskim zahtevam izboljševali.

Nenehne izboljšave

Drugo področje temelji na »nenehnih izboljšavah« . Vse, kar počnemo, bi moralo temeljiti na višjem cilju, pri čemer bi morali biti vztrajni in zagotoviti nenehne izboljšave, ki bi nam omogočale, da dosežemo zastavljeni cilj. Tudi če naletimo na težave, nam mora ta miselnost dajati moč, da nadaljujemo, tudi kadar drugi morda obupajo. Na podlagi te moči in naše vizije razvoja tiskanja na koncu osemdesetih let prejšnjega stoletja smo si jaz in moja ekipa začeli predstavljati možnosti, ki bi jih lahko v prihodnosti prinesla tiskalna tehnologija Piezo. Vizija se je uresničila v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, ko sem kot vodja razvojne ekipe 80 visoko usposobljenih inženirjev delal na projektu komercializacije tehnologije Micro Piezo. Danes imamo eno najinovativnejših serij brizgalnih tiskalnikov, ki uporabljajo to tehnologijo ter strankam prinašajo številne koristi, povezane z okoljem, učinkovitostjo in storilnostjo. 

Epson kot vodilno tehnološko podjetje

Če odmislimo tehnologijo, sem to mantro sprejel kot predsednik podjetja Epson. Na podlagi svojega inženirskega znanja sem poskušal racionalizirati delovanje podjetja in se osredotočiti na naše prednosti ter jih uporabiti na področjih, na katerih bi lahko ustvarili originalno vrednost in korenito spremenili življenje ljudi. Ta ideja se je uresničila leta 2016, ko sem si zastavil cilj, da bo podjetje delovalo na štirih ključnih področjih inovativnosti: brizgalni tiskalniki, vizualna komunikacija, nosljive naprave in robotika. Posledica je bila znatna rast teh strateških poslovnih segmentov. Epson se danes uvršča med vodilna tehnološka podjetja na svetu, pri čemer prihodki od prodaje znašajo 9 milijard dolarjev*, zaposlenih je več kot 80.000 delavcev v 86 podjetjih, položaj na trgu brizgalnih tiskalnikov, projektorjev, pametnih očal in industrijskih robotov pa je močan, celo vodilni na tržišču. Poleg tega smo gonilo inovativnosti. Vsak dan porabimo 1,4 milijona evrov za raziskave in razvoj, vsako leto prijavimo približno 4000 patentov (v lasti imamo približno 50.000 patentov po vsem svetu), šest let zaporedoma pa smo bili uvrščeni med najboljših 100 globalnih inovatorjev. [1].

 

[1] Leta 2017 je podjetje Clarivate Analytics s sedežem v mestu Philadelphia v ZDA, ki je bilo prej v lasti podjetja Thomson Reuters in se je imenovalo Intellectual Property & Science, podjetje Epson uvrstilo na seznam najboljših 100 globalnih inovatorjev leta 2016. Podjetje Epson je bilo vključeno na seznam že vse od njegovega nastanka leta 2011.

 

Epsonova podjetniška vizija

Pripravljeni smo za naslednje podvige, jaz pa sem pripravljen popeljati podjetje v prihodnost. Podlaga naše podjetniške vizije (podjetniška vizija Epson 25) je rast, ki temelji na ustvarjanju in razvijanju številnih izdelkov, ki zagotavljajo originalno vrednost ter so posebej načrtovani za novo obdobje povezanosti ljudi, izdelkov in informacij. Gre za vizijo, za katero pričakujemo, da bo do leta 2025 povečala prihodke na 1700 milijard jenov (približno 15 milijard dolarjev), hkrati pa bo utemeljena v našem duhu obrtniške spretnosti, predanosti našim strankam in zavezi našim odgovornostim pri varovanju sveta, v katerem živimo.

Verjamem, da smo lahko veliko več kot le podjetje, ki izdeluje tiskalnike. Čeprav so tiskalniki še vedno jedro našega podjetja in bodo tudi ostali, imamo možnosti za uspeh na področju robotike, nosljivih naprav in projektorjev, za kar se lahko zahvalimo naši dediščini raziskav in razvoja ter proizvodnje – monozukuri. Moj cilj je inovativnost in ustvarjanje novih tehnologij, pri čemer si prizadevam za ustvarjanje boljšega sveta. Verjamem, da je zdaj primeren čas, da skupaj naredimo korak naprej.